tisdag 1 juni 2010

Summer is the shit

Jag DYRKAR (oj, så får man ju som väluppfostrad kristen inte säga) sommaren!
Idag är det 1 Juni, officiellt sommar!
Men det är så otrooligt vackert just, just nu.
Med risk för att låta som en gammal grå tant, så njuter jag av häggblommor, syrener och tokgröna björkar, å tack gode gud för att hägg äckelpäckel larvarna är borta.
Det var som en miljö hämtad ur en skräckfilm runt om i stan och runt vårt hus där vi bodde på Östermalm för ca 4 somrar sen.
Iuäck! Jag drömde mardrömmar, grannens hela stora gård var täckt, staketet, cyklar, trädgårdsmöbler, ALLT var inspunnet i tätt, tätt vitt nät.
My god, hade aldrig sett ngt sådant i hela mitt liv!
Å det höll sig, flera år, ja, tills nu. Jag blandade vad skit som helst, säkert alldeles förbjudna saker, och for runt med sprayflaska i högsta hugg, rena rama mord i sinnet, dö, dö dö!
hade några häggar på gården som...iuäck, kan inte ens tänka mer på det här.
Nä, nu var det ju SOMMAREN jag skulle glädjas över, possitivitet, lycka, och allt det vackra!
Jag har aldrig räknat dagarna till semestern som nu, jag brukar älska att jobba, njuta av baler, studenter osv.
Visst gör jag det nu också, gjorde en suuuper snygg blondblandad färg idag som värmdes i magen.
Men skitryggskrället förstör ju allt (gud vad jag kastas mellan ups and downs känner jag) får mig att längta efter att släppa allt, framför allt släppa ner mina armar, njuta av att vara med min fina familj, påta på i vår myspys stuga (armarna nedåt) odla jordgubbar, sola å sola å sola igen. Bara på sommaren.....;)

Inga kommentarer: