tisdag 15 juni 2010

å de me



när jag ändå är igång så bort med den här skiten oxå, alltså jag vet att detta är mindre populärt men tänk efter, hur mkt konflikter, gråt, drama, surigheter för det med sig? Hur viktigt kan det bli?
Allt kan komma efter bara man har ngt att dricka till helgen, bara se på trafikkaoset i vår del av stan (kungsg/storg) på fredagar. Man får parkera 4 km från jobbet, utanför systemet gäller ingen som helst trafikregel, drive through, en springer in, medans den andra blockerar hela körbanan, spyr avgaser å väntar. Det får mig att bara se det tragiska i det hela, det är såå himla viktigt för så många, hela stan myllrar av klingande kassar. Och för att inte tala om vad det medför, vilken tragik för familjer, olyckor, inkörsport, ja, det är ju massor. Men det där pissiga, sura, säga saker man inte menar, göra det man inte skulle gjort, det finns ju överallt......
Tack gode gud för mina vänner, för min man, för min familj, att jag får leva i ett drogfritt liv, att vi har andra intressen som ger betydligt mer, att vi lägger ner tiden på att visa varann kärlek, vara vänner, ärliga och roliga på riktigt :).
Tack för att jag blivit så pass vuxen att jag förstått att vi har alla ett val, man behöver inte falla för grupptryck, göra som andra, man kan välja vänner, dom som gör livet glatt och okomplicerat.
Jag har egentligen aldrig gillat det där, så jag är så lättad att jag slipper, att jag gjort mitt val.
Go must, champis!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lisa, love you! Och bara så du vet är du SJUKT rolig :) Puss puss!

Anonym sa...

BRA SKRIVET!!!! :D HEJJA!