lördag 12 juni 2010

Tandl...uäck alltså..


Det här med tand...uäckaren.
Alltså man måste väl få reklamera när dom klantar sig??
Kände nu att det har lossnat ngt, från en tand/lagning och det är inte första gången!!
Jag ska berätta om en episod som inte hände alltför länge sen:
Jag fick kopiöst tryck i huvudet dagligen, och när jag flög flygplan (nähä, vad annars?) så sprängdes nästan mina tänder innifrån.
Jag gick först till tandläkaren, men dom förstod inte... Sen röntgades mitt huvud och man fann en cysta (godartad) som uppkommit mest troligt av en infektion som går upp i en kanal från en OLÄKT rotfyllning.
Man ska alltså läka ut roten ordentligt, jag gick lååång tid med en läkfyllning för att detta skulle ske, men, det hade den inte gjort, innan dom satte igen skiten, som jag gått med minst ett år, förstå varför det sprängde när jag flög, en liten luftficka inkapslad i käken, ja, ni vet ju hur youghurtlocket ser ut....
Jag höll på slå ihjäl mig själv, så ont det gjorde...
Nåja, jag gick igenom:
ta bort rotfyllningen och hela tanden, gå tandlös ca 9 månader, schnyggt ?!
Sen operera bort den här cystan som täckte hela ena sidan av bihålan, efter det gå med en platta i näsan som är fastsydd rätt igenom näsväggen, fatta ont!
Nu var det då dags för att få en tand där gluggen satt.
Jag fick göra en avgjutning, komma och prova ut färg, det tog ngr veckor så tadaaa, nu hade det gjorts en väldigt exlusiv "protes" en tand som sitter som på en halv gom. När den trycktes fast kändes det som att ha 2 hubbabubba i munnen som smakar plast.
Då fick jag efter återbesöket veta att neeej, det här var bara en tillsvidare lösning, den riktiga tanden blir ju en stifttand, en ganska krånglig process, och dyyyr, skulle kosta ca 20-30 papp!!
(Fatta vilken resa man hade fått!)
Men vad har man för val? se ut som pomperipossa, näpp!
Och den protes jag lurats på, ja, faktiskt, vad hade den för nytta? kostade 3500 fina kronor....
Enligt mig, det här var ingen slump, att det gått så "tokigt".
Så borra in en tand rätt in i käkbenet på mig, som har oturligt nog en kopiös tandläkarskräck (undra varför), och betala för kalaset!
Och nu, som alla andra gånger det lossnat lagningar, så måste jag väl betala från mig knapra semesterkassa för ngn annans himla dåliga jobb.
Jag drar en jämförelse till mitt jobb, det skulle inte finnas en chans att det skulle funka.
-jaha, har det lossnat allt ditt hår nu när vi färgade? tråkigt, men det kan bli så ibland, måste du genomgå implantatoperation? ojdå, ja, men du, vi fixar en svindyr kliande peruk du kan ha, sen kan du komma tillbaka och betala dyra pengar för en jättefin hårförlängning!! (Ironiskt)
nä, det går ju inte, jag får helt enkelt ringa på måndag, kanske ska jag ta tag i min ilska över det här och fråga vad dom gör för skitjobb?
/puss

Inga kommentarer: