måndag 31 maj 2010

so quiet..


Idag är det tyyyst..
Jag skulle egentligen till hästarna på morgonen, men det är clinik (utbildn) där ikväll som jag ska både kolla in och assistera lite på. Vi bestämde att jag kommer tidigare ikväll ist.
Vissa dagar när allt bara blir omplanerat så går luften ur mig. Jag hamnar i en djup tillfällig svacka och har svårt att ta mig ngt för. Jag känner plötsligt inte för nånting. Jag tvättar lite, diskar...kollar norska hollywoodfruar, mailar lite, betalar räkn, tänkte kanske beta av ett fönster oxå (tvätta det). Har juh ett STORT hus och fönstertvätt behövs verkligen och om jag inte ska dräpa mig så tar jag ett i taget. Min man har erbjudit sig och säger att han ska göra det såklart, som krattningen och klippa gräset oxå. Det här är saker som jag faktiskt gillar, det syns att ngt blir gjort och ja, klippa gräs ligger ju nära min proffesionella talang. Men min arma rygg tål ju inget så jag får lämna över, känna mig som en divalat och pytsa över på andra.
Jag har inte ens satt på musik, tv:n eller snackat med någon på flera timmar nu, så det ekar tyst i huset.
Det är så ovant det här, kanske därför jag hamnar o koma. Hade ju kunnat träna...kan det fortfarande...eller näh, jag ska storträna imorrn. Kanske kan jag lyfta hantlar en stund...?
Mat idag då? ska kolla vad kylen har att komma med..

Inga kommentarer: