fredag 4 juni 2010

SCHTRESS


Idag har jag gått på högvarv, igen.
Morgonen började i räserfart med att bilen skulle på service, samtidigt som allt annat i morgonprogrammet måste hinnas med, och då ska ju båda åka eftersom ingen vill bli lämnad kvar på ett industriområde i tjottahejti 8 på morgonen.
Nåja, jag svängde ihop smoothies, smörade mackor, och efter att vi lämnat Vilda på dagis, fräste vi iväg till jobbet, fullt fikandes frulle i bilen...pulsen började stiga.
Kom in på jobbet och det såg ut som sju svåra år, proppfull diskho, skräp, färgfläckar, tvättberg, hårhögar..pulsen stiger lite till.
Jobbar, ser att grejjer som jag behöver till mitt nästa jobb är slut, måste hoppa in i bilen, be min kund (som tur var min syster, men ändå) vänta medan jag åker och hämtar nya.
avfärgar, bleker, löshår, färgar, nu tänkte jag klämma i mig lunch som Jannice snällt köpt.
men nä, nu medan färgen verkar så ska bilen hämtas, 20 min prick på mig, böööörn.
Sen börja klockan ticka, jag är klar med ursnygg syster 14.40, hungrig som tok, men jag har en tid att passa 15.00 så jag slänger i mig Palt, som lunchen bestod av. Verkligen kastar i mig, jag blir t om anfådd! Tänker att det här är inte klokt.
Hem å hämta Vilda efter besök hos magfixarkvinna, sen vänta på Tomas och iväg igen på Marjas massage. Ont men skönt, först nu börjar jag andas igen.
Jag tål verkligen inte någon som helst stress, hyperventilerar direkt.
Nu har vi ätit stenugnsbakade pizzor, min med carpaccio, parmensan och ruccola, såå gott!
Jag har myst med Vilda, hon har överöst mig med kärleksförklaringar och sagt att jag har sååå fiina kläder (gråamystights, grå bylsig tröja?), är den bästa mamman hon har (?) och så om igen. Det är störthärligt, nu njuuter jag bara. Vi ser Mariposa ett tag, sen får jag ett sug efter godis, går och gräver i förra helgens skål, lägger mig i soffan en liten stund.
Jag skulle behöva ta ut mitt löshår, det sitter så himla hårt bara, men jag vill verkligen skiljas från det nu, vi kommer inte överrens, så jag ska jobba ut några st...
Puss!

Inga kommentarer: