söndag 6 juni 2010

Tävling=KALLT!



Jahapp, ny dag, ny söndag, en dag närmare semester :). Nu låter det som att jag inte har så mkt arbetsmoral men jag är värd semester, jag har jobbat 200 % kan man säga, om man ser det så att jag jobbar 100% mer än jag ska..förstår du?;)
Nåja, dagen började rätt så utvilad, sov till 9, sen upp å hoppa, skulle ju på tävlingen i Boden.
Hur mkt jag än ville ha med ngn, särskilt från familjen var det ingen som var intresserad.
Så jag tutade iväg, tyckte det var rätt varmt ute idag, tog ändå en lite fodrad huvtröja och sjal, jeans å sneakers.
Jag har varit 1 gång på travbanan och det var typ 13 år sedan så jag kände mig helvilse när jag kom.
Nu är det en liten bana innanför själva banan som används, stod och funderade 15 min om man kunde gå över travbanan och ställa sig närmare..
Ja, det var ju sviiinkallt, fingrarna domnade, tårna och tillslut började mitt ena bröst värka som när man får mjölkstockning, skitont!!
Jag såg 3 omgångar, kul ändå att se hur det går till...undrade om jag nånsin skulle susa fram sådär tävlandes?
Sista halvtimmen mådde jag inte bra alltså, jag frös som en galning, och en sak till, jag är så asocial i vissa sammanhang, sånna här tex, längre fram stod ngr som hör till Sylvias vänner och dom jag träffat då o då, men jag känner mig miffo, kan inte alls vara klämkäck, gå fram och stå med sällskap, istället står jag själv 2,5 tim, som ett ännu större miffo bara för att jag har såna sjuka spärrar, en av mina dåliga sidor.
Nåja, jag uthärdade sista 30 min för att se finalen, missförstå mig inte, det var bara på grund av
kylan, annars njöt jag av alla vackra hästar och kunde faktiskt se vem i varje lopp som var bäst, alltså har jag lärt mig nåt ;)
Det är inte en kapplöpning utan olika gångarter som ska vara så perfekta som möjligt.
Sylvia vann inte, kom 2:a totalt dock, så det är ju inte illa pinkat ;) Demantur, som hennes guldklimp heter glänste dock mest av alla, så sjukt ståtlig och snygg!!
Jag småsprang till bilen, öste värmen på järnet, skrek typ rakt ut av smärta i mina frusna kroppsdelar.

Inga kommentarer: