onsdag 1 december 2010

Snoppar, kleggfylla, garv, å gröt


Just ja! Skulle ju berätta om Westernfarm besöket i helgen.
Jag och Jannice skulle vara med på julbordet tillsammans med frisörföretagarna.
Vi fixade oss hemma hos henne, numera Bodenbo... Blev liite sena, måste ju va schnygga ;)
Tänkte att vi är nog inte de enda i ett sällskap av fåfänga frisörer (vid nu bättre vetande, så behöver det visst inte alls vara så), men icke, 30 min sena anländer vi och inser att de flesta nu är vid efterätten..??? hur är det möjligt kan man undra?
Vi fick skrapa ihop 2 stolar och tränga in oss på kanten, trots bokade platser, men det var inte så hemskt, förutom att man nu var i skottlinjen för att bli utsatt för att vara en del i julshowen. Ni vet, raj, raj, raj...blaj, blaj..sjunga med å se så lycklig å party ut, det screamas ju upp nå så enormt på skärmarna. Huj, ångest för det hela kvällen, jag är folkskygg på såna här tillställningar ska jag säga...märkligt, men det är jag nog direkt klockan är efter 18 och jag är på offentliga tillställningar.
Hur det kunde bli ? ;) nåja, Showen var stundvis bra, skönsjungande var dom flesta, endel fantastiskt bra.
Björn, idolkillen skulle avsluta med "O helga natt", och Jannice böjer sig till mitt öra:
- Nää, jag vet int om jag gillar det här. O helga, skrikandes å gapandes i fullan sky, fulaste rösterna av stenfulla människor (som tycker i denna stund att dom kanske ändå borde söka idol nästa år), som inte har en aning om att dom sjunger om Jesus frälsning.
- se det så här, sa jag, bättre att dom sjunger lovsånger ist för snapsvisor, snusk å djävulsdyrkan :). Jesus sitter nog i himlen å fnissar, he he, en form av evagelism.
Hon såg det nu tacksamt på ett annat sätt.
Men Björn säger efter sista versen att:
-Nu ryser jag, det här är underbart varje år!
-Ta nu i utav bara H-VETE!!
....... Och där sprack det! 1+1 passade liksom inte ihop, näää.

I Extranumret "Jump" får låttiteln en liksom en extra betydelse, då grabbarna studsar in i tunna haremsbyxor, men antingen inga el sidenkallingar, såna fladdriga under..ja, ni kan ju tänka er, "rabarbersvaj", som mina grabbs brukar kalla det.
Vi som sitter vi scenen och ser showen i profil...vi gapar, Mäh!!! sen flabbar lite, sen...nää, huvva!!

Sen smet vi fort därifrån, kleggfulla chefer som vingeldansar på borden med matrester på hakan och bordets ljusdekoration i näven, skrålandes, "Vi är på gång! Vi är laddade, vi är tända!!"
Njäää, iäck.. läbbigt.
Men en mysig kväll som avslutades i en sen snabb hip-hop/rap research på Spotify resulterade i att jag måste ha meeera Hippetihopp, tippeti topp non stop!!! (som Tomas brukar säga;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!! Radarparet i farten :D. Jag brukar dessutom råka ut för en av det värsta jag vet: alla tar armkrok och VAGGAR MED!! :/

Anonym sa...

RABARBERSVAJ!! Otroligt roligt ord. :D

Lizz sa...

Ha, ha, ha ja, vaggandet dissade jag helt den här gången, tänkte att det blir ju jobbigt om man sitter på kanten ;) annars brukar jag måsta, å i hate it!! :)