fredag 31 december 2010

Barram tadamm...







Idag har vi
  • Nyårshandlat mat å dukn
  • införskaffat ny nyårsklänning
  • bundit och förgräddat (?) oxfile´n
  • tillagat dessert i form av mjölkchoklad mousse (me färska hallon)
  • Dukat (jo, kunde inte hålla mig)
Jag skulle kunna ha duka som yrke oxå, inte för att jag är bra (ännu) men det är så himla kuuuul! (!?)
Dennis har varit min kung och kollega idag i köket, vi är ett bra team, men han höjde lite på brynen när jag jollrandes sjöng om hur mkt jag älskade att duka, taddaaaa, vill ja´gööö varje daaaa! Ok, det är ju fånigt, håller med.. ser att jag behöver lite konfetti ändå, hmmmm....
Sen har jag sytt Vildas nyårsklänning, den blev himla bra! :) men efter att jag haft låååånga arga samtal med symaskinen, Veeet ni hur SVÅRT det är att trä en overlock industrimaskin, när "någon" har dragit ut, tuggat av, eller dansat bort trådarna?? Man är i blindo!!!
Imorgon ska vi på nyårsbad, helkul ide som vi blev bjudna på. Tvagas ordentligt! :D
Btw, jag å Dennis var ut med Iggy sent ikväll, vi hade glömt hans täcke hos min mor i Siknäs, så jag tänkte nu måste vi prova overallen, jag har nämnt den i ett tidigare inlägg.
Ho, ho, hoo, han såg kul ut! som en chihua hua i pyjamas, gånger 500! ha, ha, ha, men sööööt! Vågar dock inte lägga upp bild ännu, skäms lite ;). men stackarn fryser juh inte iaf. Jag har faktiskt höört att man ska vara rädd om deras ben då muskler och leder kan ta skada då han är så "tunn", dvs inge fett el päls.
Nåja, vi mötte ingen.... :)
Gott slut så hörs vi, Kram!

Inga kommentarer: