torsdag 23 december 2010




Huj, det var många do´s idag. Hade en vision om att jag skulle hinna med att slappa på badet i Boden med jannice mfl...men nä, nog vet jag hur jag är ;)
Dagen började rätt skit.
För hur ska man tolka det när man bjuder hem ett sällskap på ngn av julovs dagarna i tron att det skulle vara givande och trevligt, när en svarar Ja, kul (och det uppskattar jag, tro mig :)
och dom andra Nä, vi har ingen tid, en t o m, Tack för inbjudan, men nej tack!
Jag kan förstå att folk kan ha häcken full, men det sista, hallå!?
Inget annat.. var det inte konstigt? Jag och min familj blev bjuden på bad nyårsafton, tänk om jag skulle svarat -Tack, men nej tack!
Jag vet inte, kanske jag är lättstött som jag brukar ibland, men huvudet snurrar och jag undrar om jag gjort ngt? Var det fel av mig att tro att en sedvanlig julmiddag vore roligt?
Nä, jag kanske misstänker att osanna rykten florerat...
OM man är som jag, kanske gapar för mkt, stampar ner alla fötter ibland, syns alldeles för mycket och är otäckt obekväm ibland (?)
Låter det som jag mina vänner? mina käraste vänner. (ni vet vem ni är).
Det bästa är...när jag försökt att slå bort det ledsna, att jag har himla fingoa vänner, nära som älskar mig super duper mycket! Som gääärna vill vara med mig, njuter i mitt sällskap.
Det gör mig glad.

Btw, jag och Tomas tog i hand på att inom ngr år flyttar vi. Över himla heeeela Atlanten.
Å vi gör det!
Jag längtar!
Nu har vi städat, laga, packat å badat, hundarna å vi :) Jultvagningen!
Nu ska jag bara mysa, läsa en bra tidning, måla lite naglar, glo tv.
Och jag längtar tills imorrn! Då ska fira jul med mina barn, se deras ögon glittra av glädje :)!
Och jag ska glädjas med dom, äta gott, å mysa.
God jul på er! Nu tar jag lite lov härifrån, återkommer efter helgen, Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAAAAA!!! Över Atlanten it is :D Är inne på samma!!!

Grejen är att man brukar känna rätt och det är tråkigt när det gäller att man misstänker att någon använder en artighetsfras på ett nasty sätt! Inget roligt alls. Men jag har ett nytt tankesätt, ett tips: Tänk när du blir lessen att du vet ju att i morgon när du vaknar bryr du dig inte så det är OK att vara lessen just då för det försvinner! As they say: Vem bryr sig om 100 år?? Mår skit själv och ska iväg bland folk jag inte känner och känner mig gråtfärdig men håller i tanken: Vad skönt ikväll när jag kommer hem!!

Puss och kram

Lizz sa...

Puss, älskar dina peppande ord, finns ingen som du ;), miss u.