lördag 25 december 2010

Bakig Juldag



Idag har jag börjat med lååång promenad på isen, eller den var inte så lång, bara att det tog länge då jag plumsade fram. Iggy var överlycklig, sprang av sig ruset.
Sen kom jag in, satt ner och byggde ihop barbie grejjerna tillsammans med Vilda. Hon har fått en "fjällstuga" som faktiskt snöar, herregu vad utvecklingen gått framåt.
Jag har varvat mellan att baka, surdegsbrödet (?) vilken vetenskap och saffransbullar, det var också en vetenskap då jag ständigt är på jakt efter det saftigaste receptet. Detta skulle göras i två degar, som sen skulle blandas ihop och jäsa tillsammans 3 tim.. Ja, var det värt det? idag är ju allt bröd gott så det får bli en senare utvärdering.
Surdeg, det var knixigt, jag tror jag lyckades, det smakade suuupergott, jag gjorde av min vetesurdeg och satte i valnötter.
Det känns som en helt ny värld har öppnat sig:). Bullmamma ;)

Inga kommentarer: