torsdag 9 december 2010

dagen som stannade till

Det blev ändrade planer idag, jag skulle ha flängt runt och gjort sista rycket innan discoträffen ikväll.
Vi ska göra i ordning Blackis me ljud, lampor å försäljningen för disco åk 5-7.
Fick ett psykbryt igår över att om man håller i trådarna till en sån här grej för barnen så är det väl ändå meningen att alla föräldrar och barn ska hjälpa till så gott det går. Jag har tex mailat alla om att 50 st affischer måste sättas upp, det blev jag och en till som gjorde det, vilket resulterade i att jag har kvar 30 st i bilen... och hur mycket intäkter är inte det som går förlorade? Sen det himla ljudet, jag är så ofantligt otekninsk, så att få ihop en lista från en redan existerande över till min spotify, sen ska den kunnas spelas offline, då vi vet hur mkt uppkopplingar kan krångla, herregu, det tog mig 2 dar att förstå, så nu återstår att se hur det blir irl.
De 12-åriga tjejjerna är grymt duktiga på att hitta rätt musik, och tur är väl det, själv är jag inte så hipp som jag velat tro, det hade blivit pannkaka om jag skulle stått för det ;)
Vi är iaf 2 st som roddar, har köpt discolampor, och handlat övrigt.
Skulle fixat gatupratare idag, marschaller, kassaskrin, växel mm
Men Vildis blev sjuk, så vi satte livet på snooze, sov 4 tim mitt på dan, softat och slöat och först nu 20.00 har jag klätt på mig.
Imorrn är själva dirrot, jag och Tomas ska jobba skift, så sen pang, pang pang är det bara att vara effektiv.
Jag får nog hålla råkoll på Tomas som är väääldigt sugen på att köra några "moves", få våra barn att skämmas för sina "töntiga" föräldrar.
Har ingen som helst aaaaning om hur mkt barn det kan bli imorrn! 30? 50? 150? 300?
Schpännande! ;/

Inga kommentarer: