lördag 4 december 2010

Julig Lördag






Idag har jag flanerat på stan me´Lovatjejjen. Mysigt, lungt och skönt.
Chockad över att ha en Lördag utan bokade planer.
Började btw med en 30 min promenad på isen kl 7.20..en Lördag! Snön dalade sakta ner och det hade precis börjat ljusna, så när jag dyngtrött gick där var jag plötsligt lyckligt lottad och kände mig privilegierad över att det var jag som fick njuta av detta tillsammans med vår vackra fina Iggy (Persbrandt klarar inte av det här med vinter och snö så bra, därav uteblir han vid såna här tillfärllen).
Jag somnade dock inte om sen utan låg ett tag, steg sen upp igen och gjorde lyxfrulle till barnen, varm choklad med vispad grädde , chokladsås och strössel :). Som kompensation för att vi bara hade knäckemackor och mjukost ;).
Mina nya julpyntinköp för detta år får ni kika på, jag älskar verkligen ängeln......som är åretruntpynt;) ...kika på fotot till höger, i Lovas rum, thats me 17 år :).
Nu lagar vi potatispannkaka, Alviks nationalrätt, det bästa vi vet (å janssons).
Forts följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååhhh vad du var pytteliten på den där bilden :D Supersöt som en marsipanblomma ;D Gilla ängeln massor klart 5plus!! Själv har jag prompat i Gamla stan på smågator ack vilka vackra hus det finns och suttit på Wayens med en skitstor vaniljlatte och musit *hihi* Pussiluss

Lizz sa...

ooh, låter najs de me;), skulle vilja ha en sthlm dos nu känner jag :)