lördag 19 mars 2011

Vad väljer du?


Vad skulle du bli om du inte var det du är idag?
jag brukar fundera på det ibland... Alltså jag började klippa hår när jag var 14, sen dess har jag bara tänkt på att det är det enda jag vill och kan. Men om jag plockar bort det, vad skulle jag göra då?...
Det som dykt upp är
  • Inredningsarkitekt
  • Djurvårdare
  • Mönsterkonstruktör för textil o dyl
  • Illustratör
Men gud så läskigt det skulle vara om jag verkligen var tvungen att byta, eller är det nyttigt att ngn gång i livet helt kasta om? Jag är ju så himla rädd att jag inte skulle vara lika bra på det som jag är på det jag gör nu, från noll liksom...
Men jag är nog en människa som behöver en nykick sådär vart 5 år, inom vad är inte så specifikt bara att ngt tar vändning, barn, flytta, jobb, utbildning, karriär.... Så nu ligger jag på 5 strecket...känner att ngt inom mig börjar harva. Jobbig egenskap det där....

Inga kommentarer: