fredag 4 mars 2011

Djursjukhuset G-stad gör mig galen.


Alltså, djursjukhuset i Gammelstad....SUCK!!!
Jag skulle hämta Persbrandt 15.45, -kom då så får du träffa veterinären och gå igenom hemgångsråden...
Japp...satt där med ca 20 pers till som oxå verkade vänta på att få hem sitt djur.
Vilket himla system... Jag satt 45 min utan att någon som helst förklarade varför i hela friden min tid är så oviktig att man ber en komma en viss tid, skitsamma att dom håller den, bara du kommer i tid! Jag skulle kanske inte vara så arg om det var första gången, men jag har ALDRIG blivit insläppt on time, det har handlat om 1 timme ibland, 1.40 nångång, 30 min en annan gång..
-Ja, varsågod, du kan vänta i det här rummet så kommer veterinären snart.. (dörren stängs)
Jag väntar å väntar....snart betyder 20 minuter på det här stället (ytterligare 20 min??)
Och inte en tillstymmelse till varför jag fått vänta...
Jag förstår ju varför, ett himla dåligt system, kassa rutiner, dålig ordning, överbokade, för lite personal....
Det är ALLTID så här.
Under tiden jag sitter där i väntrummet kommer ett äldre par för att hämta askan av sitt kremerade djur, askan är borttappad, dom hittar inget papper på att den skulle sparas, är "så hemskt ledsna"...WTF??
En tjej i kassan frågar en 16-årig djurägare..-hur vill du göra med betalnigen?
-Betalningen? svarar hon..
-JA, pengar för allt vi gjort för att hjälpa din hund!! med väldigt spydig ton.
Tjejen tittar osäkert bak på sin mamma, som kommer fram med plånkan.
Gaah, charmkurs?! Jag sitter och kokar inuti, fredag och klockan hinner bli 17 innan jag kan åka därifrån, 5 lax fattigare (för en helförsäkrad hund) feg som jag är säger jag ingen av mina fraser i huvet, vill inte ställa till en scen.. bara åka hem med min lilla pärla.
Veterinärerna är duktiga, jag är tacksam för ett gott arbete på mina djur, men im sorry, jag kommer efter detta är avslutat att köra en längre sträcka till Öjebyn istället.
98% kan inte ha fel, jag har bara varit bekväm som inte orkat åka dit förut (bara ngn gång) de flesta föredrar det ist, och jag kan inte annat än förstå. Det ligger en sur dimma över det där stället i G-stad.
(dom tog ju även bort en ung katt som "bara" skulle steriliseras förra året, ojdå)

3 kommentarer:

Linn sa...

vet inte om det är så fortfarande, men rådgivning via telefonen kostade 200 (!!!) kr för ett år sedan på Gammelstans klinik...via telefon!

Lizz sa...

ja, det gör det fortfarande, bara att punga upp, annars kommer du inte fram, och tänk vad många skippar då det faktiskt kan vara viktigt...

Rebecka sa...

Word. Öjebyn är tusen gånger bättre, alla gånger!! Dom har INGEN koll p gammelstad.