fredag 11 mars 2011

HELLO fråm dö montains!




Hej där!
Vill meddela att vi njuter i fullo, så otroligt mysigt att få bara vara.
Vi bor supermysigt, sköna sängar, egen bastu mm.
50 meter till liften, inte fy skam ;)
Igår var jag och Paula iväg en sväng på "byn", hittade två genuina gårdsbutiker, ett stenugnsbageri och ett gårdsmejeri, så otroligt mysigt att det finns så mkt sånt här söderöver, hörde att det var ca 40 st i vemdalen, vi är inte så bra på sånt i Lule trakten, mer sånt! JAG skulle handla, gott, gott!
Vilda har utvecklats massor idag, nu är det nästan svårt att hänga med, rätt vad det är tar hon en stig ut i skogen och kommer hoppandes ut igen, kan bli farligt ;).
Dennis susar i dom svarta backarna, riktigt proffsig (DET skulle jag aldrig våga) å Lova åker som om hon alltid åkt, så KUL!! Saknar mina pälskompisar, hoppas att katterna inte blir galna över att vara så mkt själva (dom har ju kattvakter) får pussas extra mkt när vi kommer hem.
Ikväll har vi käkat tacobuffe, badat bubbel allihopa, och ätit (igen) goda ostar å kex. Nu stupar vi i säng och jag anar en stark träningsvärk i låren, men bästa medicinen är väl att åka ännu mer :).
Imorrn ska vi ta bussen till ett annat fjäll, Vemdalsskalet en bit bort.
Fjälluften gör gott, nu ska jag nog susa säng, vi är alla däckade redan nu.
Jag är tacksam för den här "qualitytime"-en.
Hjärta å lårsmärta till er alla ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sweet att läsa! Stor kram to you Lais! PUSS :)

Rebecka sa...

vi njuter lika mycket här borta :D eller iaf nästan.. iggy förgyller våra dagar!!

Lizz sa...

Härligt att höra Rebecka (han är ju en charmig kille)
Kram!