fredag 25 mars 2011

febern tog mig




Kände att en otäck känsla kröp på mig när jag jobbade igår, jag fick 2 alvedon av mor och slutförde dan. Vi hade ett mycket givande samtal å lite övningar om hur vi ska förbättra vår relation med Iggy, jag tror inte alls det är hopplöst och de mesta hade jag redan alltid gjort men varit lite otydlig och för lite. Han jobbar med att det är otroligt viktigt med positiv inlärning, så att hunden inte bara blir korrigerad utan sen ledd till det han faktiskt ska göra och massa beröm för det. Sen lekövningar som gör mig mer intressant men att jag startar och avslutar. Det är grunden, sen möte, det tar vi när det här är befäst, annars förstår han inte vad jag menar..om vi har en dålig relation. Efter han åkt klappade jag ihop i feberfrossa, somnade 21.00 och vaknade idag med pyttelite feber. Jag vankade runt här för att känna efter men det där "go"-et fanns inte, så jag kröp ner i källaren, där kan jag ha alla djur i famnen ;), och somnade igen 9-13, vaknade med -39 så det var tur att jag inte farit på jobbet. Så energin ska räcka till att göra våfflor idag iaf, hade jag tänkt :)
Och ett stort grattis till min älskade storebror som fyller år idag! ;)

Inga kommentarer: