torsdag 17 mars 2011

Iggy my crazy love!

Han Åke, han meddelade idag att han skulle komma hem till oss nästa torsdag, jag räknar minuterna :).
Igår var en riktigt pissig eftermiddag, Iggy utmanade mig nå så fruktansvärt, jag önskar att våran fajt på isen filmades, det måste ha sett vansinnigt ut. Han väger ju nu 60 (!!) kg och när jag släppte honom lös flyger han på mig, inte aggressivt, men utmanande, upproriskt, fintar nafsar, puttar, kutar, ja allt!! Jag försöker stå reslig, vara bestämd i kroppspåket, inte skrika, vifta kuta efter, jag får tag i honom, lägger honom, han lugnar sig, sen berömmer jag. När jag reser mig igen börjar det om (detta brukar funka) och han är galen!! det upprepar sig 5 ggr, sen kopplar jag honom och går med honom precis bakom min rumpa plumsandes 3 km på isen, gråtsvettig. Nu är det tufft ska jag säga, den här killen ger mig ngt att bita i ;). Men jag ger mig inte, jag gick 1 tim med honom på morgonen, han fick inte gå förbi mig utan lov, fot hela vägen, nu ska här tränas!

Inga kommentarer: