tisdag 15 mars 2011

Hårlängtan och hundsnack :)


Imorgon blir jag uppsnoffsad igen :). Lääängtar. Ska komma ihåg före och efter bild så ni kan se vad man kan trixa å fiffla med hår, he, he. Jisses vad jag är glad att det finns så mkt "fusk", ääälskar det!
Idag har jag pratat med Åke Naalisvaara, hundförare på F21. Han hjälpte oss med Pondus att träna på ett sätt som passar en stor och stark ras som GD är. Nu ska han ta itu med mig (inte bara Iggy) så jag blir lugn och stabil och kan visa min hund att livet är soft, matte sköter ev faror, jag kan njuta..osv
Jag ser fram emot detta, har även anmält oss till Åkes kurs "möte med andra hundar", det blir otroligt nyttigt och spännande. Jag känner av ett uns oro (ok, mkt) nu när han drog mig framför en taxihuv förra veckan vid ett hundmöte, gillas icke!! Nåja, med Pondus var det precis samma visa, man ska gå igenom alla faser, hundens och mina, sen hade jag en GULD hund, jag är säker på att vi fixar det den här gången oxå :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska också kolla upp möteskurser :D

Rebecka "Bc" sa...

såklart ni gör, ni två är bland de bästa jag vet =)

Lizz sa...

Gullbecka ;)