söndag 30 januari 2011

Snurrigt


Seeeg helg, ändå går den för fort. Varför detta jagande av helg egentligen?
Åååh, äntligen fredag, suck, söndag, botten måndag, åååh fredag osv..
Jag tror inte att jag håller med alltid, jag har ångest om jag inte gör ngt alls en helg, jag har ångest om jag gör för mycket, jag har ångest om jag sover för länge, jag har ångest för att stiga upp, jag är dålig på att vara ledig.... jag är dålig på att jobba också..ja, så är det ju nu, jag är egentligen en arbetsnarkoman, jag är bruden med 1000 järn i elden, men fysiskt är jag inget! Fysiken sätter stopp och ger mig ångest i allt.
Hänger man med?
Nja, men jag är inte som jag vill vara alltid (vem är det, kanske?)
Jag vill vara
  1. Morgonpigg
  2. Energisk
  3. Smärtfri
  4. Glad
  5. Produktiv
  6. Initiativrik
  7. Kvällspigg
Låter som nån på knark, kanske, å det vill jag ju inte, men jag var såhär förr...tror jag, inte allt samtidigt alltid kanske men..
Jag jagar nog inte helgerna, jag jagar energin. Berocca boost, koffein, frisk luft, hög musik..det som är helt lagligt och typ nyttigt och kan ge mig energi det tar jag...och sover som en tölp, kom jag på nu..hmmm
Kanske jag är inne i en dålig spiral....?
Helgerna är bra på det sätt att jag kan mysa med barnen, dela tiden med mannen, njuta av gemensamhet, jag gillar det bäst, när vi är alla tillsammans!
Men annat ger mig ändå lite ångest..allt det andra, kanske därför kroppen gav mig 4 timmar migrän på lördagkväll som jag gärna tillbringat på annat sätt än under en svart kudde med noll lust att sova?
Well, jag med hjälp av Dennis har röjt på jobbet ikväll, fyllt ett släp med junk, skönt iaf. Nu ska jag ladda för en ny vecka, vakna imorrn pigg, glad å läcker ;)
Det blir väl antagligen vad man gör det till :)

Inga kommentarer: