söndag 9 januari 2011

Roller derby meets Figaros bröllop


Tack för en mycket intressant dag!
Skräckväktes av stor hund som rev stor vas, mindre kul.
Började dagen med att storskura å storstäda, inte en lämplig söndagssyssla men vill inte ta det med mig in i nästa vecka ;).
Rollerderby på Pontushallen, kul faktiskt! Det tog ett tag att förstå regler, men sen var man riktigt inne, gillar det grymt! Och min finaste Anna var en tuff brud som var skitgrym, mkt stolt var jag.
Endel var Bambi på hal is, men jag beundrar deras mod att ändå köra en visningsmatch då det faktiskt var ca 300 pers där (höftat av mig).
Några utmärkte sig med att vara superduktiga, måste medge att jag hade önskat att jag själv var sådär ball ;).... är en sport som skulle passa mig, ska nog damma av mina superfina vit/rosa grillor och låna ngt stort garage, äru me Yanky ?;) Sen får jag väl joina ngt lag i Cali ;)
Luleå vann btw!
Sen for jag i rask takt vidare på opera, Kulturens hus. Utvärdering då, från mig som aldrigt upplevt det tidigare.. Mjaaa, jag är imponerad av deras otroliga röstresurser, en beundransvärd talang att besitta. Vackert? ja! men nja, inte min tekopp, inget jag skulle lyssna på frivilligt i hörlurarna ;).
Stort tack igen Camilla att jag fick följa med dig, det var trevligt ;). (som Uggla sa:vuxna har inte kul, dom har trevligt ;)
När jag kom hem är nästan hela familjen "hel" igen, bara pojken som fattas, men imorrn är det som det ska :)
Nu ska vi se när kidsen somnar ikväll, tufft att få upp dom imorrn kan jag tänka.
Nu ska jag nog kika vidare på Hillsen, är redan på säsong 4, ha, ha :).
Possen till er alla!

Inga kommentarer: