tisdag 18 januari 2011

Psyklisa


Tänk om alla dagar skulle börja så här?
Brunch 10.30 på Waynes med Anna & Jannice i lungnan ro. Kurs 12-14 på salongen, chill att titta, intressant... men jag är nog den värsta man kan komma till med ny produkt/koncept, intresserat men skarpt ifrågasättande, jag vill ju VETA allt, för-och nackdelar.
Nu var det hårförlängning det gällde och jag såg hur hon "slant" med kniven då allt skulle klippas ihop och en slinga blev tvärt avklippt... jag frågade sen bla varför hon inte använde saxen att skära med utan bara kniven, då hon surt snappade till med: -JAG ifrågasätter aldrig en frisörs sätt att arbeta och val av verktyg (nu kände hon kanske att jag trampade på småtårna?) (hur kunde jag??)
-ok, svarade jag, jag ifrågasatte nu kanske inte utan jag ville veta varför, fördelar, nackdelar med sax/kniv. (själv tycker jag annars att en kniv i torrt hår är som att sätta krull på paketsnören, nu vet så där hårt att halva skalas bort och är den vass kan det lätt i TORRT hår ske en surprise) Men jag ÄLSKAR kniven till annat i klippningen, jag hade själv valt sax för att jag har bättre kontroll på varje strå. Men sen svarade hon muttrandes...jag har bättre feeling med kniv, det är min grej.
Fine! det hade jag köpt om hon sagt det direkt.
Nåja, Jannice blev fin, måste bara ha i meeer hår (ha, ha, ha, tycker alltid att vi gör det lite snyggare så det måste fixas sen;) DÄR är jag jobbigast!! Kritiskt nå så otroligt! Men jag vill bli imponerad, jag vill känna att jag ha ngn att se upp till och lära mig av... det är inte varje gång så...bara därför.. Jag är pissnoga när det gäller hår!!
Ödmjuk va ;)?
Anna var modell på kvällen, samma där, meer hår, det snålas för mycket! Skare va långt, skare va långt!!
Nu ska jag släppa datorn, vara med mannen. Så Love till er alla, från en ganska nöjd/för dagen frisk/glad Lisa

3 kommentarer:

M. sa...

det känns ju snarare tryggt att veta att det finns frisörer som tänker på ALLT och är pissnoga som du säger! man ska fråga så be inte om ursäkt för att du är grym på ditt jobb :)

Lizz sa...

Å tack ;), även jag är ju kund/patient så när jag tänker efter så håller jag med dig, man vill vara i GODA händer.

John sa...

svårt att vara ödmjuk när man är bäst. =)