torsdag 13 januari 2011

Så det blev...


Tog Lovis med mig på Skifix. Hade ngn vision om att jag skulle kunna byta in mina fin fina nästan aldrig använda pjäxor och hyra varsitt par för ngn hundring.
Vi åker ju inte så fruktansvärt mycket..ganska lite faktiskt, men nu ska Lova och Vilda gå slalomskola i helgen. (Lova har åkt bräda tidigare) Vi hade tänkt bli en sån..ja, fjällfamilj som kan åka tillsammans till fjällen och ha kul, el tom till Alperna allihop i framtiden.
Men pjäxorna..hur blev det nu med dom...jo, hon fick till det så att Lova kunde ha mina, dom var en halv storlek för små för mig, lite men ändå för mycket så att jag tappade (!!!) stortånag...ja, ni förstår..Uäck och AJ!!
Med våld och värmande så passar de Lova :), kul, billigt!! (trodde jag)
Men jag då? jo, hon hade inga flerspännings pjäxor kvar.. -språllar, sa jag snabbt, bara jag kan åka så :)
Men då tar hon fram hrmmm...pjäxor anno -84, smala, lila neon, ett spänne.. DU skämtar!! tänkte jag :), (dessa var för uthyrning)
-Nja, foten glider omkring i sidled sa jag högt.
-Jo, dom är ju inte så bra som flera spännen.
Nu var dom bara heeelt ostadiga och jag kommer ju bara köpa ett par till i mitt liv isf, man "måste" ju ha ett par pjäxor! så 3300 kr fattigare plus ngr handskar och googles gick jag förvånat därifrån...
Hela min "fickpeng" som jag skulle spara till att åka till sthlm rök, tjoff!
Nu är HELA familjen utrustad iaf, och ja, det är bara och få igång Lova & Vilda nu oxå, sen kan vi alla susa nedför pisterna! (ja, Lisa & Lova, det äääär roligt!)

Inga kommentarer: