tisdag 4 januari 2011

Bött hällåo!


Nu ska jag tänka på Engelska..varför? Jo, Vi har besök, en tysk dansk kille (asbra tattoartist) som ska gästjobba hos Tomas och bo här i några dagar.
Jag är...inne i mitt huvud sviiinbra på engelska, babblar på som bara den, helt rätt grammatik, flyter på så där snyggt avslappnat, lite amerikanskt.
Men INTE då jag öppnar käften, helt plötsligt tänker jag svenska och pratar ...typ svengelska, du kan ju ana hur det kan låta. SUCK! började med första meningen:
Han: Hi, nice to meet you!
Jag: mmmummel..säjm to ju. öhrm...välkåmm! smaljade och försöke se bright och trevlig ut (där fick jag till det) äsch, sen drog jag...skulle skjutsa hem barnens kompisar..
Rabblade snygg-engelskan i huvet hela vägen tillbaks, försökte få in "tänket"..ok, liiite bättre gick det sen....(huuuuj) sen kröp jag ner till soffan, och nu sitter jag här och gömmer mig bakom skärmen. Ska ta ett djupt andetag snart och veva igång "snygg-engelskan",slänga ut ngn avslappnad mening ;)...ha, ha..he, he... lite grann i taget :).
Ser det som en nyttig övning inför framtiden, go, Lisa, GO!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj nöow vatt jo miin!! :D

Lizz sa...

:D åffkårsh jo do maj frend;)