lördag 22 maj 2010

Käjaos







Pjuh, idag gick allt fel, man kunde bara skratta till slut (efter gråten).
Flickorna hade sina sista föreställningar idag, det skulle duschas, kammas musöron, sminkas, packas, filmas, glömde pengar, kortet..
Det var morgonrushen.
Efter första skulle Lova svidas om till ballerina från kampdansare, jag lämnade dom andra två barnen till favvogitttan, sprang med lova, vi hade 45 min på oss, sotsminket bort och det ljuva glittret på.
Efter att hittat parkering sprang vi till salongen..Gaaah, mina nycklar, inte i skitväskan med ett stort fack å 1000 milj saker!! Som tur var bor Anna i närheten, vi fick lunchmacka och Lova kunde byta skepnad. Nu är tiden knapp, in i bilen igen, Anna med i stressen, för vi har superbråttom till Boden, ska på frisörevent om 30 min... Filmkamera skulle lämnas/kastas av i farten till pappan som småflanerandes kom efter 10 min (jag sa spring) och inte hade ngn förståelse alls för Lovas hyperventilerande över att hon nu var seeen, eller mitt fräsande,
- mamma, vi är ALLLTID sena! varje gång!
Och jag blir ledsen å arg, för jag har blåååstressat hela veckan, verkligen rusat hem från jobbet efter att ha tryckt ihop mina dagar, inga luncher el pauser, för att hinna, och ändå hinner jag inte...
Inte nog med det här ska ni tro, stadsmaran var precis just nu, stängde in oss helt, vi kom bara inte förbi ner till Pontushallen (där dansen är) Anna tar Lova i hand, springer rätt ut i gatan, mot strömmen i maran. efter 10 min, igen, så tar jag mig över, kan plocka upp henne och fara till Boden.

Inga kommentarer: