fredag 14 maj 2010

Skulle va ledig

Idag skulle vara en skön dag, och det blev det förvisso, började med klippning på Holena, en liten färgskvätt behövdes ju oxå, kände mig dock stressad när jag varit på salongen två timmar, på min lediga dag, dagen avslutades även med jobb då jag stod redo 16.00 då min man jobbat klart och längtade efter klippning han me, han jublade inte så högt över resultatet då hans virvlar hur jag än klipper åker ihop till samma frisyr som alltid :(.
Åter till mitt på dagen:
Vi sprang iväg på stan letandes blomlådor till balkongen, lagerhaus, indiska-my love store.
Har upptäckt så här 4 år senare att vi har en himla fin balkong, stooor med härlig sol hela dagen.
Har aldrig använt den, åt på den för första gången igår.
Men nu ska den kitsh kittas, å jag har kommit på att jag vill tilläga trädgårdsentusiast till min personlighet nu oxå (sen tidigare kock, enbart, kunde alls inte baka, men nu sista halvåret är jag även bagare, vilket är lite farligt har jag märkt)
Jag for på blomsterlandet och försökte förstå vad som är vad, blomma, buske, träd, plastblomma eller grönsak?
Hur svårt kan det va?
Jag har försökt förut, men lyckades bla i fjol dränka en stor ståtlig tomatplanta jag fått av fadern.
Och ngn solros här och där, dom ska väl vara enkla, tom dagisbarnen lyckas varje år, men inte jag, en liten smal klen, lång gräspinne, så såg min bästa ut, tills den bröts av och ruttnade.
Men nu har jag gjort en arty kruka modell stor på trappan och massa kryddor i en zinkbalja och tomatplantor igen "fyllisar", och några balkongblommor som såg gulliga ut, vita små nånting.
Å ja e så STOLT! Det är ju skitkul att grejja, gräva å fixa, ser ju himla hemtrevligt och vuxet ut.
Hoppas hoppas nu att jag lyckas få dom att överleva. Jag fick dille tror jag, vill bara ha mer. Jag ska gå bananas i stugan sen på en massa ätbart.
På kvällen var vi 9 st, supervänner och åt på waldorf, å nu hoppas jag orka med iaf 2 avsnitt True blood.
Imorrn ska jag soova, har sovit 5-6 tim per natt i 10 dagar, det har tagit ut sin rätt nu, jag är schliiten, ful, finnig, munsår, rödögd.
Det ska bli 25 plus har jag hört, måste hämta solstolen i stugan och njuuuta, jag är så lycklig över värmen.
Gunatt

Inga kommentarer: