onsdag 26 maj 2010

Framtid?

När jag var liten skulle jag bli filmstjärna, rockartist eller modell. Jag har hittat mina dagböcker från det jag var 10-17 år, dom är inte många, jag har tryckt ihop dom åren i 3 böcker..
Men det var jättekul att läsa, många roliga funderingar, kärlekssorger, och riktigt knasiga tankar.
Ibland kändes livet hopplöst, jag ville flytta lååångt bort, bad ibland Gud hämta mig till himlen, och det är ju hemskt!
Jag har nog alltid haft en önskan om att vara ngn annanstans än där jag är, vara ngn annan. Det är ju inte ett sunt beteende... Varför i hela friden bara sukta efter annat än att landa i det jag har och njuta?
Nåja, jag vet ju att vi bara har ett liv på jorden och vill inte släppa drömmen om ett hus på stranden i Malibu nångång. Och för att ha det måste jag ju vara rockstjärna el skådis el nåt.
hmmm, samtidigt ligger det ju långt ifrån min andra dröm om att lufsa i gummistövlarna, måla tavlor, mata djuren och föda massor av barn ;).
Då var det det där om att känna sig själv, vem i hela friden är jag?

Inga kommentarer: