onsdag 2 september 2015

Hååår

Alltså vet inte om det är mitt forna yrke och passion men att tappa håret är.... Shit så jobbigt. Först funderade jag på att prova några frisyrer jag alltid velat men inte vågat, sen tänkte jag, när jag nu inte har Jannice här så varför betala några tusen för ngt som ska bort inom 3 veckor, och sen inte skulle bli lika snyggt? Jag/vi bestämde såhär, nästa vecka ska Vilda få klippa mig, kanske testa flera frisyrer och ta foton :), ha en rolig kväll, leka salong och skratta åt eländet. Hon blev först tårögd när jag idag berättade att allt hår kommer försvinna ett tag, vill kanske inte vid första tanken se sin mamma så, men sen när jag kom med förslaget om hennes totala frihet att klippa mig och sa att jag kan ha peruker sen när hon även fått raka det så skrattade hon.... och ville ha spaghetti (hår) idag för att fira. Nästa vecka efter första behandlingen kör vi!

4 kommentarer:

Jannice sa...

Tokar <3

Men det kommer bli roligt.
Det är så klokt av er att låta Vilda vara en del av allt, att inte hymla och försöka dölja. Hon är stark som mamma och pappa och ni tre tillsammans är som Super-Trion!

Älskar er!

Lizz sa...

Ja, det är vi, vi tänker vara öppna, inte dölja, men vara positiva och ha roligt när vi orkar <3

Mary Sane sa...

YESSS så coolt! Är så impad över hur ni tacklar detta och känner att jag har ett och annat att lära. Jag bockar och bugar och sätter mig ner på arslet och ser och lär. Tack!

Lizz sa...

Gulliga du <3 Vi har pratat om att vi ska göra en Video av det här, före under tiden och efter, kan inspirera ngn annan och kul för Vilda att spara.