lördag 12 september 2015

En tillgänglig port...kom in lixom

Jag ska få insatt en sån här Port-a-catch, en venport, det är en dosa som opereras in under huden  för att förenkla injektioner och samt tagning av blodprover. Jag ska ju sticka minst 2 ggr i veckan och då skulle mina vener bli trasiga i armarna tillslut. Kanske inte hinns innan nästa gång, är ju snart dags för nr 2. Jag har ju mina tatueringar just där, men Tomas lugnar mig med att alla ärr ska vi fixa sen. Och egentligen, vad är ärr? Vad är hår? Ingenting i det stora hela.
Jag funderar mycket....ligger mest vaken, men orubblig, orkar inte ens se tv eller titta på datorn el telefonen. Jag kände dock när jag var på toa i eftermiddag, gick från Lovas rum ini huset, att, jisses vad skönt att doppa mig. Så jag gjorde det, sen ville jag sparka lite extra på den här tröttheten så jag simmade 10 längder, mitt i det lama. Det var svinskönt! Det är väl så jag ska göra, röra mig när jag kommer mig upp. Klarar det här säkert mycket bättre om jag rör mig. Men från att varit helt otränad (igen) till att bli atlet känns långt borta. Well, hoppas att det vänder imorrn, för nästa pigga dag vill jag hika!! Drömmer om det iaf.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas verkligen att det vänder för dig snart! Tänker på dig varje dag och tänker på hur du har det. Kram bästa du!

Lizz sa...

Tack finaste Sofia, värmer i mitt hjärta. Kram tillbaka!

Jannice sa...

Blev Du sugen på ett dopp?! ��
älskade vän. Du är så härlig. Och att du orkar blogga genom allt ❤️
Hoppas du ska orka många vändor till, och riktigt känna hur vattnet får svalka och pigga upp. Vi håller på med hemlisar här hemma, du får se sen ❤️ Älskar dig och längtar efter att få vara hos dig.

Helena sa...

Fina, fina Lisa...den där orken kommer nog att gå upp och ner, jag har jobbat med cancersjuka barn så jag har fått prata mycket om en sådan dä venport, funkar bra, bättre än att stick direkt i de svaga kärlen på armarna...härligt med ett dopp och att kunna ha den möjligheten att få simma och känna sig viktlös när man är trött i kroppen....välgörande...fotmassage och massage ger också energi..gör ett spa hemma dä ni kan mysa och vårda er...mysa och lukta aromaterapier....kraaam i långa rader <3