fredag 6 maj 2011

Telefonbluffare from hell


Det har varit som ett skämt på jobbet idag! 8 st samtal från olika hemsidor, företag som ALLA säger samma fraser: vi vill kolla om dina uppgifter stämmer...bla, bla.
2 st, sverigesök.se och hittaföretag.se rök jag ihop med rejält, båda om samma sak, en kvinna sa att hon inte hade ngt bevis förutom framför henne på sin skärm om att jag 8 nov hade godkänt ett avtal som hon nu 6 månade senare skulle fakturera mig för (???) , att det inte krävdes ngn inspelning eller underskrift. Och varför det stod ca 400 inlägg om att dom var ett blufföretag var för att "-vi hade yttrandefrihet i Sverige". :) Sistnämnda skulle så "snällt" ge mig 6 månader för 6000:- ist för 1 år för 12000:- eftersom jag inte sagt upp "annonseringen" hos dom minst för 2 månader sen, nu hade det ju gått in på nytt avtal ???!!!!!
Jag har ALDRIG varit med på hittaföretag.se!!! Och han skrek till mig tillslut -du får väl själv hålla reda på vart du marknadsför dig!!
Ha, ha ha
Jag sa medan jag googlade fram företaget att jag ser nu att ni har mångmiljonskulder och att er vd är häktad.
-Jag ringer inte från hittaföretag.se, säger han och lägger på! Ha, ha ha
Men jag är egentligen inte "ha, ha" det här har förpestat min dag, jag är så grymt förbannad då jag igår fått en "orderbekräftelse" från 121.nu att vi ska ha ett ett standard införande för 3200:- och att citerar: "enligt överenskommelse så ska vi inte kontakta er nästa år." Men dom fakturerar nu?? för vad?? När vi sagt nej och ring oss inte mer!!
Jag HATAR dom!!! förlåt min ilska, nästa gång ska jag säga NEJ tack å hej direkt!
Nu ska jag släppa det här, jag har mailat 121.nu och sagt att om dom skickar en faktura polisanmäler jag.
Happy Friday! ;)

1 kommentar:

Empo sa...

Har haft en hel del såna på mitt företag också, dom ger upp när jag säger att jag inte har befogenhet att svara på frågan men att jag kan koppla dom till Norge eller Danmark... hehehhe försök med det kanske? :-)