söndag 22 maj 2011

Pajjeribakeri


Bakar pajjer, en rabarber och och en blåbär.
I Rabarberpajen satte jag mandel och kanel som receptet var (från "min goda sida"), men i blåbär satte jag mer havregryn och hackad vit choklad istället. Vi får smaka först imorrn, men jag tror det blir mumma ;).
1 liter rabarber el andra bär
1 dl socker
3 msk potatismjöl
2 tsk vaniljsocker

Smuldeg
125 g smör
1 dl socker
1 dl vetemjöl
2 dl havregryn
1 dl nötter
1 tsk kanel
(här satte jag 200g hackad vit choklad till blåbärspajen ist)


Blanda socker, potatismjöl och vaniljsocker till fyllningen. Rör ner rabarberna och häll blandningen i en smord pajform. Grädda i 200 grader, 20 minuter.

Arbeta ihop ingredienserna till smuldegen. Ta ut pajformen ur ugnen och strö över smuldegen. Grädda i ytterligare 20 minuter eller tills pajen har fått fin färg.

Inga kommentarer: