måndag 6 september 2010

Talk about junk


Jag hade en diskussion idag som gav mig några ytterligare funderingar..
Jag har ju slutat helt med alkohol, jag har inte druckit alls sen ja, är det 2-3 år sen..
Jag vill inte ha ngn eloge för det, men jag funderar ibland på mitt liv före och efter.
Jag har alltid haft lite svårt för alkohol, inte att jag missbrukat utan tvärtom att jag aldrig gillat att bruka.
Jag (oj, vad många jag) har ju såklart festat massor då jag var 15-20 år men sen njäää, försökt, inte gillat, mest för andras skull, faktiskt..
För tjat, det har jag fått oändligt, ta lite meeer nu, jag har köpt juh, drick nu, vad tråkig du är, är du suuuur? bitch! (?) sen blev jag mindre å mindre inräknad på fester, man stod inte högst upp på listan som partypingla precis ;)
Jag var nog mest i vägen, kanske en dels dåliga samvete...?
Jag har haft en märklig dragning till dom män/killar som är precis tvärtom, betyder ju bara problem.
Nu för att dra en lång historia kort så är vi båda inga drickare mer, av olika anledningar. I vårt hem finns NADA alkohol, never ever! Och det är ett enhälligt beslut.... för den som tvivlade.
För mig är det en lättnad, jag har alldeles för mkt mysigare och roligare saker att göra, jag slipper förklara mig, varför jag inte vill och jag slipper vara den tråkiga, jag slipper må dåligt och jag slipper svamla bort en massa tid för jag utsätter mig inte. Sen slipper jag en massa annan skit oxå..
För mig är alkohol bara en himla skitsubstans som förstör...för mig är det så, vet att vi alla ser det olika..
Jag ser inga snygga, intelligenta fulla människor, bara möjligtvis ibland för tillfället glada, om dom har tur, småfalska, tilltuffsade, fula, överdrivna, jobbiga människor.
Jag veeet att folk KAN dricka normalt och sofistikerat, men hur ofta ser man det?
Jesus sa nåt bra där: ät drick och var glad men drick dig inte drucken för därav kommer oskickligt leverne.... tänk på den...
Säg den som inte varit med om fyllegråt och gräl, sagt saker man inte borde eller ville egentligen...sårat, sårats. Jag kan hålla på i evigheter.
Nåja, mitt liv har förr varit svart jämfört med nu, vitt.
Tack gode gud att jag schlipper!
Det var min version av det hela..

Inga kommentarer: