måndag 13 september 2010

Kids å pengar


Nu var det måndag, herregud vad veckorna susar iväg.
Jag har jobbat, men vi hade en lustig dag, jag tror det var 4 pers som "glömde" eller var "sjuka" som missade sin tid, det händer nästan aldrig men när det händer är det så klart att alla blir samma dag :(. Synd bara att alla som står på väntelistan inte har en chans att hinna få den tiden, respekt!?
Nu ska jag på föräldramöte ikväll, det ska planeras disco och andra sätt för dom att tjäna pengar.
Men jag måste då säga att våra ungar iaf är hemskt dåliga på det där med att knacka dörr å sälja plastpåsar...
Dom har ju en deadline och förra gången "tvingade" vi dom att ta av sina egna pengar och lägga ut för osålda påsar, hårt, dyrt men nyttigt.
Men nu ligger det några packen kvar under sängen och jag försöker få dom att förstå att det är lika med biobesök, godis, smink å (överflödiga) kläder. Som bara ligger där i form av plast!
Usch, hoppas inte vi ska ta hem strumpor, kalsonger eller 100 kaklådor.
Men då blir det ju ingen resa... fine, trist för dom.

Inga kommentarer: