onsdag 31 augusti 2011

Vinn eller försvinn!


Lotto, postkodlotteri, trav, v75, tipset, trisslotter osv... Hur många vill inte vinna något i sitt liv? Då menar jag inte såna "djupa, fina" saker som kärlek, lycka, familj, hälsa osv utan något helt gratis, kanske ytligt, men alldeles underbart. Som pengar, resa, presentkort, mat, godis, kläder som ger en lycka för stunden, för att det var gratis...och man hade TUR. Den himla turen som vi alla jagar..
Pengar, ja, en mille, skulle ju ge lycka, så är det ju faktiskt, vad än ngn säger om att pengar inte ger lycka..
För "Utan pengar" ger ju olycka, ångesten och deppigheten, ovetandet och allt det medför..
Nu kanske jag tänker på oss i Sverige (och det kan ju tyckas ytligt också) stackarna i andra delar av världen är en helt annan nivå, de spelar i en helt annan liga..
Men om vi återgår till spelandet, här och nu.
Jag tävlar typ aldrig, för jag vet att det kostar mer än det smakar, men tävlar man aldrig så vinner man ju heller aldrig.
Men ta FB, tävla där och du måste gilla först sen medge att ta emot tusentals poster om all möjlig skit som förmörkar din tillvaro (din wall) och din tid, du måste dessutom sprida vidare det som pesten till alla dina vänner, och hur sjysst är det?
Det kan äta sig in i din mail och det är otroligt irri när du måste ägna tiden till att radera 10 av 11 mail då det bara var junk.
Och alla pengar folk lägger ner på att köpa lotter och spela på hästar osv, man kan ju lika gärna kasta pengarna i pappersinsamlingen, el GE dom till svältande i Afrikas Horn??
För VEM vinner? vad är oddsen?
Vem är jag att säga så då? som äger 42 läppglans och 230 linnen? Jag är INGEN...om man ser det så.
MEN även jag sliter för mitt levebröd, (tro det den som vill) suckar tungt när räkningarna ska betalas. Man har sina toppar och man har sina dalar...
Vad är poängen med detta inlägg då? Jo, jag gick uppför trappan hemma imorse och önskade att jag kunde vinna en personlig assistent, en batterikanin som kan peppa och ta tag i saker runt mig, som kan flänga runt som en virvervind i mitt hem och få saker gjorda, ta tag i listerna som aldrig blivit ditspikade, byta lampor, rensa förrådet, tömma papper, sätta bilder i album (måste avsätta 2 veckor till det, mina barn har INGA fysiska bilder från sin barndom) röja å fejja, putsa fönster å rensa, rensa, rensa, boka in mig på träningspass å gärna skjutsa mig dit ;).
Alla dessa grejjer ger mig dipp, dopp, tjopp, daaaaal ner i avgrunden att tänka på, suuuger energi, himla tjyyv!!!
Måsten som sänker,.... är viktigare att prioritera än dyrbarheter som blänker.. Ha, ha, ha haaa, skoja bara :D
Men om ngn vet om ngt lotteri där jag kan vinna en duracell så säg till, va?!

Inga kommentarer: