tisdag 23 augusti 2011

Va tjänar du???


En lustig fråga jag har märkt på skolan är.....HUR ska du finansiera skolan/året? jag tror att 5 olika personer bara idag har frågat mig det....
FÅR du csn?? nä, det får jag inte då jag äger en firma. Ska du jobba då oxå? öh, vet inte...
Kan du leva på de andras hyror?....och där tar det slut på mina svar ;).
I min värld frågar man kanske inte en okänd/icke nära vän hur mkt dom tjänar, vad dom lever på osv..eller? lite skumt
Jag skrattade bort det med att min man får jobba häcken av sig medan jag är här och spenderar pengar på konstmaterial :)
Men i överlag är man csn fixerad om man pluggar...och det förstår jag iofs, å "fattig konststuderande" har man ju hört... ;)

2 kommentarer:

Jannice sa...

WIERD!
varför skulle man vilja säga till en massa stangers vilket saldo man har?
Det är så awesome att det är igång pårikt nu!
Saknade en bild på skoltjejen Lisa på bron ;)
Idag kommer svärmor med palt till jobbet, middagen är räddad!
Puss min fina!

Lizz sa...

Puss hjärtat, miss u ;) å GOTT me palt!!