måndag 8 augusti 2011

Dags för en tattoo tour ;) nr 1






Tänkte jag ska visa mina tattueringar och kanske ge en "förklaring" kring några ;)
Jag börjar med min senaste arm och mina handleder/händer/fingrar.
  • Bilden högst upp föreställer insida höger överarm, bla ett nattvardskrus, oblater och ett halsband. Den har Tomas gjort och är en del av helheten av vad min arm är en hyllning till. Jag är som bekant troende kristen och detta är något jag alltid har haft och vill ha med mig hela mitt liv.
  • Den under är Jesus på min högra överarm när han sitter och talar med Gud i Getsemane just innan han korsfästs. Den har Todd Noble gjort grunden på, men Tomas har gjort all färg, bakgrund och duvan "den helige ande".
  • Underarm utsida, ett vackert kors som Tomas har gjort.
  • Armbåge en ros, återkommande på min kropp, vackra, cleana och "kärlek" Även den av Tomas.
  • Underarm insida, ett lamm och ett kors, ett tecken på hur Jesus offrade sig för våra synder. Grunden är gjord av Todd Nobel, men det var klen och gjord i all hast på en mässa så Tomas har i stort sett gjort om hela, färglagt så vackert och lagt all bakgrund.
  • Och nu mina händer :). Ååå jag älskar dom, känner mig alltid så fint smyckad sen jag gjort dessa. Runt handlederna har jag texterna "Good times" å "Bad times", helt enkelt för att mitt liv bestått av tuffa tider och bättre tider. De är gjorda av Tomas. På händerna har jag min hyllning till mina föräldrar, och en slags evig förening med tanke på att dom varit skilda sen 30 år. Men för mig finns bara dom två.... Brevid Mom hjärtat syns ett L som jag hade sen tidigare..för Lisa helt enkelt och de tillsammans för att mamma står mig väldigt nära.. Hjärtana är gjorda av Amanda Toy.
  • Mina fingrar står för: rikedom, skönhet, det tuffa, min eviga kärlek till katter, power, tro, och kärlek, sett från vänster till höger... Här vill jag göra ngn på de andra delarna av fingret, en text helst men har inte ännu kommit på vad, SOLA BAKA tyckte Tomas, hahaha!


Inga kommentarer: