onsdag 10 augusti 2011

ho hoo

Idag var första dagen på fritids för Vildis, 2 timmar av spänning, hon är sprudlande glad :). Efter det ska vi åka med Iggy till Öjebyn, han har fått fnatt när vi ska klippa klorna. Det har gått bra hittills, men i somras började han flyga baklänges så fort man pillade på klorna. Andra hundar kan man ju hålla så de kapitulerar, det går INTE med ett 80 kilos muskelpaket. Jag har försökt vänja, pilla, lugna, muta...men nu är dom så långa att veterinären är ett måste. Dom hjälper dock att hålla honom, inget lugnande i första hand.. Jag förstår ju att man måste komma på en lösning, detta måste ju funka. Suck, Pondus låg ju bara still och accepterade...tänk vad olika det kan bli.
Kanske går bättre om ngn annan gör det...
Sen efter det då ska jag till läkaren och få kortison och bedövning i mina skitmuskler, hoppas det gör lite susen ;)

1 kommentar:

Rebecka "Bc" sa...

LISA! Jag drar till ön ikv och kommer hem på torsdag. Jag hjälper dig MER ÄN GÄRNA med Iggy. Jag kan LOVA att vi får till det, men jag kan inte lova hur fort de går..:) Puss&Kram på er <3