måndag 22 augusti 2011

O happy day


Jag tror det här blir dunder!! Jag har ingen aning om vad just min utbildning innebär ännu. Den här veckan ska vi tillsammans med konst 1:orna "prova på" i olika verkstäder. Jag har gått på skolan, konst 2 år...för 12 år sen! Herregud, va gammal jag vart!! Ja...hrm..skolan var sig lik, lite mer utvecklade verkstäder. Vi fick bla veta, jag vet ju sen innan att det är så, att det är fritt att använda verkstäderna på kvällar och helger... Jag hade lust att räcka upp handen och fråga, får man börja nu? :) Att gå runt i mina gamla lokaler, det kändes som 3 år sen sist, var som att allt kom tillbaka, min tid där är och var himlen. Jag ääälskar ju hår vet ni ;), men om man ska göra ngt enbart för sin egen skull och för själen så är där mitt esse.
Jag kände lillhuvet snurra och kreativiteten kliar i fingrarna. Nu vet jag vad som kommer slåss med Tomas crosstider på fritiden, och nån gång ska jag smuggla med min Lova på frosseri i skapande :).
Imorgon har jag dagen uppdelat i två verkstäder: Keramik och Textil.
Jag kan knappt tro att detta är sant, for in en sväng på jobbet efter skolan och då känns allt som vanligt.... Sen är allt helt annorlunda ändå.
På måndag ska vi på skolresa till onsdag, Strömsund... För mig är det en utmaning, att åka med folk man inte känner, sova över...hrrrrr. Men jag ska himla utmana mig, och gööö de!!! Jag tänker inte vara ett uto, har en tendens att bli det ibland, kufen i hörnet :).
Jag ska ta vara på varenda sekund där, insupa och njuta hela det här året!! Jag ska frossa i färg, form miljöer och kunskaper. Behöver ngn hjälp med inredning av nåt slag under året så tar jag gärna mig an projekt, bara jag har kommit igång ;) Nu ska jag öva och skaffa mig erfarenheter och referenser. Min utmaning skulle nog vara ngt sterilt, vitt och kalt...men why not? ;) resten skulle jag ääälska!
OM vi inte kommer att producera så mkt så kommer jag att använda min övriga tid (utöver familjens) till det :).
Jag gissar på att julklapparna i år blir ngt annorlunda ;)

Inga kommentarer: