onsdag 24 augusti 2011

Dagarna flyter på ändå..



Idag har jag haft skitkul!! Kreativt, lekande, målande, bara hitta rätt kulörer och nyanseringar, inga krav på motiv och kunnighet, otroligt frigörande, jag har ALLTID väääldigt höga krav på mig själv.
Man märke också så stor skillnad från dag till dag på hur man kommer närmare andra, jag är så nöjd över mig själv, försöker faktiskt intergrera, och det är jättefina människor som går där :).
Nu är vi indelade i 3 grupper, jag är ensam IDA i min grupp, alltså från min riktiga klass, i dom andra två är de 11 andra uppdelade i... skumt, hoppas inte jag blir helt på kant sen, jag tror ngn där uppe utmanar mig ;) hrmmm :).
Jag ska INTE på resan, jag har sökt både för och emot, dropparna (dom var 3 st) var 1, det talades på samlingen om hur mkt fest det skulle bli och om ngn möjligtvis ville sova i en lugn stuga...?
ok, möjligheten fanns, jag vet...
Sen berättade någon att förra året var det riktigt "blött" och det festades direkt efter skoltid fram till nästa skoltid. Nu vet jag ju inte om det blir så nu, men minnen från min förra resa med skolan på klubbviken (isolerad) med 75 gapiga fyllon klarnade och jag kommer ihåg paniken.
Jag gillar INTE att umgås med påverkade, kalla mig vad man vill, men det kryper under skinnet och jag får ångest. Kan vara min bakgrund, kan bara vara så rätt å slätt oxå. men sån är jag. Sista droppen var en lista som sattes upp för dom som inte skulle med och att man isf skulle få arb uppgifter. Japp, då skrev jag mig där, jag får kämpa mig in i gruppen sen om det behövs, men nu kan jag stanna med ganska gott samvete iaf ;)....

3 kommentarer:

Maua sa...

Jag är precis likadan! Avskyr att umgås med plakata människor och har alltid gjort det, sen jag var liten. tycker själv att det är obehagligt att själv tappa kontrollen, men kan absolut dricka i måttlig mängd.

Min "panik" kommer från barndomen (mina föräldrar drack ALDRIG när jag och syrran var små, dock), en händelse som egentligen inte var farlig men gav mig som barn sjukt mycket ångest.

Jag tror du gör rätt som skiter i att fara, man behöver ju inte utsätta sig för sånt som inte känns bra i onödan! kram :)

Lizz sa...

ja, precis, tack för stöttandet ;)

Anonym sa...

Kära nån.. det känns som jag läser om mig själv när jag läser din blogg :O Trodde nog inte att det fanns fler än jag med "såna problem". Alla verkar ju kunna göra vad som helst utan att tveka. Jag kunde inte ens följa med på skolresorna eftersom man inte visste vad som väntade = kontrollmänniska som man är. Men det har nog mycket med mina NPF att göra... har jag intalat mig iaf.
/G