lördag 20 augusti 2011

Paaartey!


I dag vaknade jag 9 först...släntrade upp, alla sov...släntrade ner under täcket igen och steg inte upp förrän 12, åt frulle...släntrade tillbaks igen, jag å Tomas såg tv till 14, Vilda lyxlåg i Dennis stora säng (passa på när brorsan inte är hemma) vi var sååå seeega hela familjen. Nu kan man ju tro att vi partat hela natten, men vi är ju inte "sånna" så det var bara veckans trötthet samlad på Lördan. Nu skulle jag ju på tjejfest hos min syster i Alvik kl 16, så det var bara och heva sig upp :).
Ni som inte känner mig skulle kanske inte tro att jag är ett socialt "miffo" privat, men ni som gör det vet ju ;). Jag blir så trött på mig själv, jag är ju en fena på att vara social på jobbet men i privata sammanhang och spec när jag inte känner folket så drabbas jag av ngn slags inre torgskräck el njää, så heter det väl inte, men folkskygg..typ, jag får inte fram många ord, brottas med paniken inuti, vill smita bara för att jag är så himla löjlig, ser katten Silvia och smiter dit för att lugna ner mig själv... Nåja, jag vet ju att om jag tvingar mig så brukar paniken släppa och jag blir "normal"..ja, typ iaf :). Det skulle badas i poolen och jag, biggest badkruka som jag är, skulle utmana mig själv även här, hade ju tagit med badkläderna :). jo, jag var med, spelade volley, huttrade och sprattlade under ytan för att inte frysa ihjäl. Nu var det ju 24 grader varmt, men jag pallade minst, sprang upp i bastun först av alla. Kvällen blev jättetrevlig, kul att prata med människor man inte annars skulle träffa så där. Jag kunde hänga med i samtal (wiho) och skötte mig rätt bra. Middan var fantastisk, jag impades av min systers talang ikväll, hon trollade med smaker jag aldrig testat tillsammans tidigare, el vad sägs om päronsoppa till förrätt...och basilika pannakotta med tomatsylt till efterrätt? Sååå GOTT!
Längtan efter mannen blev dock stor vid tiosnåret, så då körde jag hem. Skönt att vara nykterist, bara sticka när man vill, mår finfint (jag kunde aldrig åka bil när jag hade druckit förut, mådde alltid så illa) luktar gott när jag kommer hem och är allert imorrn, eller....? :) Jag är stolt iaf över min insats ikväll, bara gentemot mig själv då ;) Doppad och social! :)

4 kommentarer:

Fru Jansson sa...

Nä men Liiisa! Du är ju fab som du är! Jag förstår obehaget i okända sällskap och jag hoppas att ditt obehag går över snarast! Ditt varma hjärta strålar för mycket för att hålla det från andra människor!

Lizz sa...

men finaste, tack ;) men du vet, svårt att styra över kokkofasoner :)
Love u!

Fru Jansson sa...

Kokkofasoner är de mest svårbotade av alla! Vi får väl firra några terapiluncher!
Love you too!

Lizz sa...

Yes, det ser jag fram emot :)!!