onsdag 24 november 2010

Och..


Släkten ÄR värst, ibland vill jag bara flytta långt, lååångt bort! ta MIN familj, MINA vänner som jag själv valt och som tycker om mig för den jag är, bo på den mest kärleksfulla trivsamma trevliga planeten.
När jag ibland har svårt för det som en anhörig gör eller säger, eller när jag känner mig oönskad, illa omtyckt, förd bakom ryggen, ignorerad, oaccepterad så kan jag i andra fall stänga av, trycka på kontrollen jag har och välja eliminera, puts väck, passera GÅ...vidare.
Men familjen ska man på ngt sätt alltid hålla sig god med, man VILL ju hålla sig god med den, jag älskar ju alla ändå...innerst inne ;).
Det går inte att komma undan, aldrig! men jag antar att man kan välja, som min ibland också kloke far har sagt, -man har ALLTID ett val.
Ok, då har jag ett val iaf?
Men inom vissa gränser, för allas trevnads skull, så borde jag välja...svälja.
Rinna av som på en gås, vara glad att jag kan göra saker annorlunda, att jag kan göra mina "rätt" själv, hemma hos mig.
Vända negativt till ngt positivt, vad har jag lärt mig av det här då??
Men knipet i hjärtat, hugget i bröstkorgen är ibland svårt att ignorera... Usch, då vill jag bara fly.
Klippa alla band, lämna livet här och då tror jag att allt är borta..
MEN, då säger jag som en terapeut sa, -du kan fly vartsomhelst men it always gonna catch ya´!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I hear you sista! Märkligast av allt tycker jag dessa är som anser att man kan behandla sin familj som skit för man är ju Familj och ska alltid finnas där No Matter What och för mig är dessa människor inte kloka i huvet för de använder detta bara som ursäkt att få betee sig riktigt /&%¤#)(/ illa och slippa ta ansvar för detta! URSH! Man får sörja och sedan SLÄPPA DET. Då behöver man sällan flytta och det Never chatch up heller - mkt skönt :) Jag citerar en annan person som sa: Man väljer sin familj.

Jag håller med. de som är familj för mig idag är inte alla nödvändigtvis inom blodsband. Ibland räcker Själsbandet så mycket längre!

Lizz sa...

Tack Jennie, jag vet att du om ngn förstår. Love till dig, finaste.