torsdag 11 november 2010

18 kg


..Älgkött levereras av min givmilda Pappa idag.
Opackat...ger lite små ångest, men det är bara bita ihop.
Nu har vi ju mat i massor, fick även en hel papperskasse i f-present.
Jag skulle själv aldrig jaga, har svårt att förstå dom som gör det...
På ngt sätt glad ändå dom finns, att frysen fylls, vill inte tänka på vägen emellan skog å boxen.. ;)
Men samtidigt äter jag ju kött och hellre en lycklig fri älg än ledsna fängslade grisar å kor.
Så tack, nu vankas många fina middagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste nog skaffa Googlekonto, så man kan kommentera på annat sätt än anonym... Vi har en väldigt givmild far, absolut. Kommer att lägga ut ängelfilm som du bloggar om. Kanske förstår du vem jag är då? ;) Om inte, så kommer jag med sonen och fixar hockeyfrilla imorgon...

Anders sa...

Nämen titta :)

Lizz sa...

ja, det är bara att kryssa i namn/url ;)