söndag 7 november 2010

Girlpower


Jag gjorde som Mia

"Och imorse tog jag för första gången bort tre kommentarer på bloggen. Ja, jag kan göra det, ta bort vadsomhelst när jag vill. Men jag har aldrig velat. Aldrig behövt. Men i morse var det någon som hade pissat på golvet. Så jag gjorde som jag gör efter hunden, torkar upp, torkar bort. Det bär. Och det brister."

Förstår inte människor som skriker å gapar i kommentarerna hos folk.
Tex Kissie, 100-tals med skällsord, vedervärdiga pikar, fattar dom inte att hon sitter å garvar åt dom, hon vet precis vilka korkade men mkt smarta knappar hon ska trycka på. Hon spelar ett mkt uttänkt spel, tjänar massor och det pga just dessa, brickor i spelet.

Jag är dock inte så käckt obrydd, har mkt svårt att förstå varför det alltid finns "gnäbb-folk" som ska vara där och peta...peta lite med kniven och sen försöka sticka in den snabbt så fort det bara finns tillfälle.
Sätta dit, sitta på, sätta sig över...Allt sittande har förmodligen en bakgrund, en trasig, osäker avundsjuka, missunnsamhet, en svag själ. Det gäller överallt, det finns och syns i alla sammanhang, schluuta! lyft varann istället vettja.
Så sover du bättre om natten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kallas avundsjuka...du har nåt som inte den andra har, kan vara allt från saker till händelser mm. Folk har svårt att glädjas åt andra och det är väldigt enkelt att sitta bakom en skärm och vara elak.... "Om du inte har nåt snällt att säga så är det bättre att vara tyst" Ha en bra dag och hunden är jätte fin :)

Lizz sa...

Puss ;)