lördag 2 april 2016

Tankar

När ngn säger ang min tid som sjuk: det gick ju ändå bra för dig. I syftet att det var lättare än man trodde.... Allt är relativt. Jämför inte hur du mår med andra, dvs, jag ska va glad att jag inte.... Osv. Bara med dig själv. Nu när jag mår ganska bra, nästan normalt så ser jag ännu mer hur hemskt det var. Distansen ger perspektiv. Jag vill aldrig se ngn i den sitsen. Och det finns oftast en väg ur det eller ett förhållningssätt du skapar och ett ännu bättre liv, då du är tacksam och inte tar det förgivet. Kärlek och styrka till er alla som behöver det.

4 kommentarer:

Unknown sa...

❤️

Helena sa...

Tror denna sjukdom cancer väcker känslor som att man är inte odödlig, och det kan drabba alla, det kan drabba mig, det drabbade dig...det är fruktasnvärt, en hatisk sjukdom, distansen och vetskapen om att den är så förädisk och ingen vet hur det kommer gå...man går omkring i ovisshet om något som får härja fritt i ens kropp...glädjen över att du orkade kämpa, din kamp har varit svår och den kommer sitta kvar i din kropp ett tag till..men det värsta är förbi dig...du kan se frammåt....du lever men sån kamp du fått göra..en hemsk resa...som du kan berätta för oss som inte vet hur det är, för dem som kanske befinner sig i den NU...något som alla fruktar att få....jag är så tacksam över att jag fått följa dig genom detta...man får isnikter, man känner tacksamhet och man känner omsorg kring dig....du är en mcyket fin människa...säger det igen..önskade jag tagit till vara dig när du fanns här...nu ska du blicka frammåt...tro, hopp och kärlek....kram fina Lisa <3

Unknown sa...

Fina kloka ord ❤️ Du är grym! Kram!

Helena W sa...

Massor med kramar Lisa!!