onsdag 6 april 2016

Första steget

Blev en hemsk dag för Jaxon, dagen innan märkte vi att han var lite hängig, han brukar bli så ibland. Oftast vätska som behövs och ibland penicillin. Jag gav honom det fram tills resan. Vi hade inget val eg. Hur skulle jag ha fått hem honom annars? Sen är han en fighter, galen och halvtam bara. Vi skulle ha ngn timme innan flyget gick då vi stämplat hans papper på ett ställe ganska nära flygplatsen. Vi köpte frukost och jag hade en vision om picknick på stranden, Jaxon i sele, mysigt... Det blev inte så, han var livrädd! Det slutade i kaos, han höll på slita sig ur selen, såå nära. På flyget hade han skrikit och ibland somnat, hämtat krafter och skrikit igen. Lova var så duktig, behöll lugnet. Mitt i resan puttade han undan den uppsugande paden jag lagt i och kissade. Hon fick ta honom in på toan och rengöra. Väl i Luleå var han så matt att nu är han hos veterinären. Han har återhämtat sig mer och är på väg att bli sig själv igen. Usch, känns hemskt, men nu ska han aldrig flyga mer och han är första på Luleå marken.

Inga kommentarer: