fredag 29 april 2016

Ryck

Jo, sen gjorde jag ju ngt ganska knäppt för ngn dag sen, jag blev lite less att se mitt vita fjuniga ludd i ansiktet, jo, det har kommit massor vilket är vanligt efter avslutade cellgifter. Det är mycket! Sen är mina ben lurvigare än nånsin och det gillar jag inte alls. Visst , jag har bett till Gud om hår men hahah det är lite utspritt. Jag köpte ett kit på Target, vaxremsor till ansiktet (!) och till benen. Sen ngn deokräm som skulle ta bort under armarna. Började med ansiktet, gjorde fruktansvärt ont. Remsorna var små och jag försökte strategiskt gå igen om sektion för sektion. På ena kinden såg det oroväckande rött ut... Nåja, tyckte jag var klar och tänkte det röda lägger sig. Nu kollade jag i lådan för benvaxet, det var ett man skulle värma upp.. hm, plötsligt kändes det väldigt motigt. Jag minns hur fruktansvärt ont det eg gör, jag har ju vaxat de jämt förr men då på salong. Bättre att ngn annan gör det, jag har nog provat själv förr men avslutat omg, det tar lixom emot. OCH skinn kan följa med (det gjorde det då). Ja, samma sak hade hänt nu på min kind, jag har minimala små skorpor, som prickar på kindbenet. Dessutom när jag tittade i spegeln och solen lös in så hade det inte alls gått så bra att få bort allt som jag trott, lite är kvar här och där, det ser än värre ut nu.
Det sägs att det nöts bort efter ett tag, man ska inte dras med det jämt...
Det är ju rätt vanligt att tråda ansikte och ögonbryn här, så kanske provar det istället, benen kanske lämnas in på behandling eller får en svängom med hyveln.

5 kommentarer:

Helena sa...

ja allt detta onödigt hår...hahah...man känner samma så det snart börjar bli varmare ute och man har mindre kläder på sig..<3

Badass Babuska sa...

Jag köpte en sån laserpicka. Men den kan man inte köra med på tatueringar. Så det kanske inte är så bra idé för dig att köpa. Men den är helt suverän iaf. Ja du vet ju hur jag bråkat med vax o grejer. 😂

Lizz sa...

Funkar den i ansiktet?

Badass Babuska sa...

Ja. Man har olika grader på styrka. ☺

Badass Babuska sa...

Ja. Man har olika grader på styrka. ☺