måndag 11 april 2016

I glömska

Glömmer lixom bort att blogga plötsligt. Har varit så inne i att packa och börja få ut allt ur huset innan nästa helg. Sorteringen ser ut såhär: "direkt till Sverige" (det jag kan klara mig utan till september då lasset anländer), "rent skräp", "bortskänkes" och det som ska packas ned 2 v och sen upp igen. Svårast är det sista att tänka ut. Även möbler: ska de packas in i garaget för senare flytt, ska de in igen eller ger vi bort dom nu? Dvs, klarar vi oss utan köksbord 2 månader? Vi tänkte tanken på just det, vi har ju trädgårdsmöbler ute, men kom på att vi ska ha gäster, de vore trevlig att sitta inne vid ett bord om det tex regnar ;). Men på tisdag kommer vår städerska och hämtar massor, kläder och möbler vi inte kan ta med. Hon ger till ett lass som går till Mexico 1 g/månaden. Sen är det prylar jag tagit hit som inte använts på dessa 2 år... Ger en tankeställare. Så tänker jag, ska jag betala frakt hem för de här galgarna? Tex...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag förstår de lätt faller ur minnet å tid saknas för bloggande. Men vill ändå säga att jag saknar dina inlägg, även om jag pratar med dig ofta så är de som spännande med bloggen. Som att öppna ett brev ☺️❤️ Kraaaam!
/lie