fredag 20 januari 2012

listan

Jag bjurrar på en rolig lista som jag snodde från "mauas" blogg

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag var 26 år, jobbade på Sax och maskin, väntade på bygglov för att få bygga vårat hus här på samma gata lite längre bort. Var kreativ, sydde mycket kläder, hade mitt lilla klädföretag med min lillasyster, "D-angel". Hade en egen atelje i hyreshuset. Gjorde massa hårförlängningar, typ minst en varje dag. Hade en massa piercingar så det skramlade i ansiktet, tungan, över och undreläpp, ögonbryn och navel.. Rosa eller grönt hår :) Mest rockabilly, el blandat med rave stil.
VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan jobbade jag så gott det gick på KQ, jag hade jätteont varje dag, jag var orolig över framtiden. Jag började fundera om jag skulle våga söka in på skola. Jag färgade för första gången på mkt länge mitt hår "naturligt" och...gillade det ;). Jag la ner en stor del av min garderob, den döskalliga, gulliga, rosett stilen fick gå i graven. Känns som att 1 år sen var alldeles nyss....
FEM SNACKS DU GILLAR

  • Haägedaaz
  • Chips "mexican"
  • Salta godisar
  • Ostbågar
  • Chevreost
FEM SÅNGER DU (tror du) KAN HELA TEXTEN TILL:
Var jag tvungen att tillägga, för jag sjunger massor, men är ganska kass på engelska, gissar lite hit och dit, kör på det, som:
"Im blue, i belive im a guy, i beliiiive im a guy" :)
Så följande är helt ärligt:

  • Det var en gång en hederlig flicka
  • Bygg inte hus
  • Nu ska Vilda sova :)
  • Billie Jean
  • Resten av ditt liv
FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:

  • Flytta
  • Utbilda mig massor
  • Vara ledig
  • Dela med mig
  • Resa med min familj och mina närmaste
FEM DÅLIGA VANOR

  • Jag FB i bilen (försöööker sluta, Tomas)
  • Stressar
  • Äter på mina fingrar tills dom blöder och gör jätteont! Dumt, jättedumt...å äckligt!
  • Glömmer
  • Alltså, stressar igen....dumma mej
FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
  • Skapa
  • Vara med familjen
  • Mysa och se ngn serie med Tomas
  • Vara med mina finaste vänner
  • vara ledig och bo i flera veckor i stugan
FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA

  • Päls
  • lack eller gummi..igen.... alltså, aldrig, svett, hujja! (en era av detta gör sig påmind)
  • hästkött (alltså köpa)
  • duffel
  • pressvecksbyxor
FEM FAVORITLEKSAKER

  • mina djur
  • datorn
  • telefonen
  • sminket
  • mitt pyssel
FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN

  • Tomas
  • Patte
  • Jannice
  • John
  • Och alla andra som vill!

Inga kommentarer: