måndag 30 januari 2012

Let me out!





En sak jag vill ta upp är..ett djurplågeri jag inte fattar hur det kan vara så legalt. Finns i var och vartannat hem, fåglar (djur) i bur! Hur i hela friden kan man med hjärta sitta och njuta av att titta på sin fågel som man stängt in i det värsta tänkbara? ALLT den är ämnad att göra är den bestulen på. Jisses! Jag har alltid sagt till mina barn att nå djur i bur blir det aldrig, det är ett fängelse. punkt! Och dom, hur gulliga dom än tycker djuren är, förstår faktiskt.
Jag känner många som har och jag dömer dom inte, jag tycker inte mindre om dom för det, men jag vill belysa detta och undrar om man har tänkt efter?
Sen dom här som har små nympfparakiter i burar utomhus!!! det är som att riktigt smasha in det i näbben på dom vad dom inte har, tror dom att fågeln blir lyckligare av att få frisk luft?
Sen finns det många grader i h-vetet, vem är jag att säga ngt då jag har en liten hund som håller på att frysa ihjäl så här års, inga långa promenader, trots overall, halsduk och fleeceskor (hur naturligt är det???) inga cykelturer, kan inte gå när det är mer än 2 cm snö.. ja, där var jag allt egoistisk jag me´.....min lilla mexican.... och jag skäms...ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med. Vi har samma policy här! Bra inlägg!