lördag 17 september 2011

Tjoff rätt in i busken

jaha, då har höstens första hundsammandrabbning hänt. Jag gick ut med Iggy och Persbrandt...i en "skog" på stigen..stigen börjar slutta nedåt, blir en backe och till höger är ett tätt buskage med noll genomsyn. DÄR kommer en tjej med hennes labrador och det blir överraskat möte nos mot nos. Alla vi blev överraskade, Iggy reste ragg och drog mig i rasande fart neeeedför stigen, ni kan ju tänka er gravitationskraften och den ickefinnande styrkan man har att hålla emot. Jag fullkomligt flög i skogen, siktade mot den ena busken efter den andra zickzack över stigen, alla var bara sly och hade ingen chans att hjälpa mig, till slut hittade jag en lite grupp, jag slängde mig och Iggy in i den och då tog det STOP, äntligen. Jag kunde bara börja skratta.. Hur ska det ha sett ut? ha, ha, ha. Nu gick det inte illa så vitt jag vet, Persan hade förståndet att springa åt sidan, Iggy ramlade över labben och han fick lite ont, Iggy är ju inte lätt precis. Men jag hoppas att det inte blir några reprisarier (jag gick till hundägaren lite senare och kollade att allt var ok). Jag tog oss hemåt och håret var fullt i barr :)

3 kommentarer:

Iza sa...

Jag kan se en bild framför mig, hoho! Dom där fyrbenta har så otrolig kraft i sig, jag har bokstavligen flugigt bakom en kungspudel i sjöbacken en gång, och de är juh mindre än Iggy, så kan bara föreställa mig kraften! Vad gjorde han då han väl kom fram då, minns han alls varför han hade så bråttom, haha? Tur att ingen blev skadad i alla fall... även om det sällan är meningen så är det så lätt hänt då stora hundar inte riktigt har koll på hur stora och tunga dom är!

Lizz sa...

Ja, precis hahaha, shit vicken flygtur!

Lizz sa...

å han stirrade (ner) på mig där i busken och undrade vad jag höll på med? :)