torsdag 8 december 2011

ups and downs

Nacken och hela bröstryggen låste sig för ngn dag sen, jag kom på mig själv att igår under en genomgång stå och hänga upp nack kotorna på pelarborren ;). Inatt var det fruktansvärt, jag önskar ibland att det fanns en maskin som kunde mäta smärta så jag kunde förklara för tex min man huuur ont det gör, kan jag likna det vid att bryta nåt?...Jag vet att han försöker förstå, men jag som är en lycklig fru och mor får otroligt mörka tankar när detta kommer, det skrämmer mig ibland... och jag skulle kunna slå på "lipen"..lätt! men vad hjälper det? Ok om det bara var enstaka gång men detta förföljer mig, minst varje vecka...
Idag beslutade jag mig för att åka hem från skolan vid lunch, jag var tvungen att ta piller och att stå och kapa metall el bandsåga i halv flummigt tillstånd känns inte säkert, och även mitt ansikte höll på förvridas i en ful grimas (det gör det när ajaj går överstyr)..:) Jag har provat att gå till en Osteopat nu, idag var 3:dje gången. Hon är jättegullig och har fjäderlätta, märkliga saker för sig.. Jag har bestämt mig för att vara öppen och se vad detta kan ge..
jag ringde även till mitt sjukförsbolag och bad om att få träffa en ortoped igen. Det var 2 år sen sist jag röntgade mig, då var 2 nedersta diskarna kajk. Nu har jag i 1 1/2 år haft exakt samma smärta fast i nacke/axel och jag börjar misstänka att ngt "fel är trasigt".
Imorgon ska jag vara på jobbet med tjejerna, det var längesen, måste ju visa att jag lever :).

1 kommentar: